Prezentowane słuchowiska zostały zarejestrowane w czasie swoich premier i nie są zapisem studyjnym.
Kain i Abel
wg tekstu Morti Vizki
Morti Vitzki, duński autor anarchizującej wersji mitu o Kainie i Ablu, przestawia proporcje oraz zmienia akcenty w powszechnie znanej historii dzieci pierwszych ludzi.
Spektakl jest realizacją fragmentów Korekty Thomasa Bernharda, powieści z 1975 roku, uznanej przez krytyków za jedno z najważniejszych dzieł w dorobku austriackiego pisarza.
Wzburzony styl Wymazu jest reakcją na szereg zjawisk, wydaje się, nie możliwych do opowiedzenia bez wzburzenia. Monologi Bernharda są przeznaczone do czytania na głos, na jednym oddechu.
seans w ciemnościach wg Huśtawki oddechu Herty Müller
Drut Minkowskiego opowiada o młodym rumuńskim Niemcu, wysłanym w końcowych dniach II wojny światowej na przymusowe roboty do ZSRR, znajdującym się obecnie na terenie dzisiejszej Ukrainy.
Spektakl na podstawie autorskiego tekstu Andrzeja Ficowskiego nawiązuje do prozy Iwana Gonczarowa, który najważniejsze sensy swojej powieści ulokował w charakterystycznych wyznacznikach – apatii społecznej i niewolnictwie.
Władzę przejęli Oni – rząd głoszący kult automatyzacji, pozornego patriotyzmu i pisania „ na nowo” historii kraju. Witkacy rysuje niepokojącą wizję współczesnego nam świata bez swobód obywatelskich, gdzie każda indywidualność musi zostać zdeptana.
Prezentowane w przedstawieniu teksty Herlinga-Grudzińskiego są zakorzenione w europejskiej kulturze i opowiadają o metafizycznych sekretach losu człowieka, ukazując fascynację zmagania się z tajemnicą, widzianą przez Europejczyka z perspektywy emigracji.
wg ostatniej książki Gustawa Herlinga Grudzińskiego
Grudziński w niedokończonej, ostatniej książce Wiek biblijny i śmierć, posługuje się właściwie wszystkimi gatunkami prozatorskimi – rzeczywiste wydarzenia przeplatają się z literacką fikcją, reportaż ze wspomnieniem, opowiadanie z esejem.
Świat poetycki Herberta jest konstytutywną cechą człowieka: jesteśmy w pełni ludźmi tylko jako członkowie wspólnoty. Stąd wierność jest dla Herberta pojęciem fundamentalnym.
Spektakl oparty jest na czterech tekstach Romana Ingardena z tomu Książeczka o człowieku: Człowiek i przyroda, Człowiek i jego rzeczywistość, O dyskusji owocnej słów kilka oraz Człowiek i czas.
Spektakl jest zbudowany z fragmentów książki Leopolda Tyrmanda „Zapiski dyletanta” i nawiązuje zarówno w formie, jak i treści, do notatek młodego polskiego inteligenta, który wyjechał do Ameryki.